Etter frokost kjørte vi innover Glen Nevis til vi ikke kom lenger. Smal og krøkkete vei som endte i en parkeringsplass hvor stien til Steal Waterfall begynte. Vi håpet å få et glimt av selveste toppen, Ben Nevis, men det var tjukt med tåke. Vi gikk videre, fossen var grei men har man sett Vøringsfossen imponerer ikke denne.... Ben Nevis er 1344m høy og er Skottlands høyeste fjell. Toppen er dekket av tåke 340 dager i året og været skifter fort og ofte oppe i de traktene. Som fjellene hjemme...
Vi møtte yr og siden regn, så etter 1 1/2 times tur snudde vi. Lunsjet ute på parkeringsplassen, hvor småfuglene spiste av hånda! Nesten tamme, og litt sultne. Knekkebrød, ferskt brød og squize cheese smakte godt som alltid.
lørdag 1. juni 2013
Glen Nevis and foggy Ben Nevis
fredag 31. mai 2013
Venstrekjøring
Vi leide oss bil på flyplassen! Må jo ha det så vi kommer oss dit vi vil når vi er lei av å være der vi er. Fikk en Nissan Juke. Med gps, så slipper vi å kjøre feil. Har nok med å holde oss på feil side av veien denne ferien. Morsomt og rart. Mest rart. Og veldig uvandt!
torsdag 30. mai 2013
Vestover fra Lossie mot Nessie. Stoppover i Forres.
Stoppet innom Forres og så på Sueno's Stone i glassbur! Den står helt fast så ingen får kastet den.hvis noen skulle vært fristet. Historic Scotland er litt usikre på hva dene stammer fra. De har tre teorier...de kan jo evt bare spørre Suede da........!
Videre gikk vi til Lord Nelsons Tower. Han var ikke hjemme og hadde heller ingen prinsesse i toppen som kunne kaste det lange håret sitt ned. Så vi måtte ned i parken igjen uten å få sett utsikten tårnet kunne by på. Der lunsjet vi enkelt på picknic vis og nøøøt noen deilige solstråler.