Viser innlegg med etiketten glen nevis. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten glen nevis. Vis alle innlegg

lørdag 1. juni 2013

Glen Nevis and foggy Ben Nevis

Etter frokost kjørte vi innover Glen Nevis til vi ikke kom lenger. Smal og krøkkete vei som endte i en parkeringsplass hvor stien til Steal Waterfall begynte. Vi håpet å få et glimt av selveste toppen, Ben Nevis, men det var tjukt med tåke. Vi gikk videre, fossen var grei men har man sett Vøringsfossen imponerer ikke denne....  Ben Nevis er 1344m høy og er Skottlands høyeste fjell. Toppen er dekket av tåke 340 dager i året og været skifter fort og ofte oppe i de traktene. Som fjellene hjemme...
Vi møtte yr og siden regn, så etter 1 1/2 times tur snudde vi. Lunsjet ute på parkeringsplassen, hvor småfuglene spiste av hånda! Nesten tamme, og litt sultne. Knekkebrød, ferskt brød og squize cheese smakte godt som alltid.