Viser innlegg med etiketten highlands. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten highlands. Vis alle innlegg

søndag 2. juni 2013

West Highland Way

Fredag 30.may 2013
Veien fra Fort William til Edinburgh går bla gjennom Glen Coe. Fantastisk fin dal (glen) med mase uberørt natur og masse småfjell og høye åser. The Highlands! The West Highland Way går også igjennom her, en populær vei for vandrere. Vi gikk (hoppet) litt på den, så nå kan vi krysse av for det. Fine gamle bruer og god forholdsvis bred vei. Går store deler langs hovedveien. Traff på en hist og her med full oppakking. Også endel syklister, men de sykler hovedveien.
Stoppet i Glen Coe Village for en kaffe og en nydelig scones. Et lite tettsted, koselig nok, men vi kjørte videre. Masse små fine plasser, B&B over alt. Vi bestemte oss for å stoppe når vi  følte at HER vil vi bli, og det ble i Callander, in the Trossachs, ligger i den nest største nasjonalparken i Skottland

fredag 31. mai 2013

Looking for Nessie

Kjørt langs Loch Ness og speidet etter sjøormen Nessie. Så det bruset litt i vannet men det kan ha vært en båt.....den ligger nok på lur et sted. Besøkte Urquhart Castle, flott gammelt slott fra 1200-tallet. Det vil si ruinene av slottet. Det har blitt ødelagt flere ganger under alle kampene skottene har kjempet opp igjenom tidene. Fish & chips ble inntatt i Drumnadrochit før vi dro videre til Fort William. Vest Highlands nest største by, ca 10000 innbyggere. Her står det på Gælisk og engelsk på skiltene. Bor på MacLean Guest House, supert sted med 7 rom. Fikk det siste rommet, nr 7 selvsagt, til halv pris siden vi kom inn så sent som 20-tiden på kvelden. 2 king size senger, helt konge! Smakte litt whisky men nøt en øl før vi tok kvelden på det fine rommet vårt. Gikk tilbake langs Loch Linnhe Måtte bare ha med et bilde av de bittesmå skiltene. Liksom de hvisker 'fint om du kan holde fartsgrensa'